Method of assessment of quality indicators of movement of light weight cars

Authors

  • A. Fomin
  • P. Prokopenko
  • M. Gorbunov
  • S. Sova

DOI:

https://doi.org/10.32703/2617-9040-2020-35-5

Keywords:

wagon, running dynamic tests, speed, stability factor, descent, malfunction

Abstract

Traffic safety is a crucial requirement for the operation of railways. Rail crashes have the greatest risk of derailment, with serious consequences. According to the results of the analysis, the consequences of the east are serious damage to the rolling stock, railway tracks and other elements of the railway infrastructure, slowing down and disruption of the train schedule. A significant drawback of railway transport is the restriction of the speed of trains with light-duty freight cars in the empty state, equipped with carts model 18-100.

Among the reasons for the rise of the wheels of the wagons from the rails associated with the malfunctions of the undercarriage of the wagons, the following can be called: breakage of the side frames and cantilever beams of carts, breakage of axles and wheels, malfunctions of roller bearings of the axle assembly, wear of elements of friction dampers oscillations and bodies on the beam beams, the deviations of the sizes of the carts are inadmissible. Another important reason is the negative reduction of the wagon container by more than 10% of the factory installed by the factory.

These faults, in particular those associated with the destruction of the undercarriage elements, directly lead to the descent of the wagons. However, some of them do not directly cause sunrise, but are the causes of the development of dynamic processes that cause increased force interaction of the rolling stock.

References

Фомін О.В., Розробка методики впровадження різних профілей в якості складових елементів несучих систем вантажних вагонів. Вісник національного технічного університету «ХПІ». Харків., 2012 С.29-33.

Fomin O., Kulbovsky I., Sorochinska E., Sapronova S., Bambura O. Experimental confirmation of the theory of implementation of the coupled design of center girder of the hopper wagons for iron ore pellets..Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2017. Vol. 5, Issue 1 (89). P. 11–18. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109588

N. Gorbunov, R. Domin, M. Kovtanec, K. Kravchenko. The multifunctional energy efficient method of cohesion control in the "wheel-braking pad-rail" system. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej – Transport. Międzynarodowej Konferencji Naukowej TRANSPORT XXI WIEKU, Arłamów. 2016. Р. 114–126.

Фомін, О.В, Прокопенко П.М., Горбунов М.І. Сапронова С.Ю. Поліпшення несучої здатності вагона-хопера для перевезення зерна з метою підвищення опору динамічним зусиллям. Науковий журнал – Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – Сєверодонецьк: СНУ ім. В.Даля, 2017. – № 5(235) – С. 88-99.

V. Tkachenko, S. Sapronova, I. Kulbovskiy, O. Fomin. Research of resistance to the motion of vehicles related to the direction by railway. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2017. – Vol. 5, Issue 7 (89). – P. 65–72. doi: 10.15587/1729-4061.2017.109791

Fomin, O.V., Gostra A.V. Variations describe the structural designs of freight cars. Proceedings of the State Economic and Technological University of Transport, Ministry of Education and Science of Ukraine series Transport systems and technologies. 2015. №26-27. - Р.137-147.

Myamlin, S., Neduzha, L., Ten, O., Shvets, A. Spatial vibration of cargo cars in computer modelling with the account of their inertia properties. Mechanika. 2010: Proc. of 15th Internet. Conference. P. 325-328.

Myamlin, S., Lunys, O., Neduzha, L., Kyryl’chuk O. Mathematical modeling of dynamic loading of cassette bearings for freight cars. тransport means. Proc. of 21st Intern. Scientific Conference – 2017. P. 973-976.

Мороз В.І. Математичний запис задачі оптимізаційного проектування напіввагонів за критерієм мінімальної матеріалоємності. Зб. наук. праць УкрДАЗТ. Харків., 2009. С. 121 – 131.

Кельріх М. Б., Мороз В.І. Структурно-функціональне описання конструкції модуля кузова сучасних універсальних напіввагонів. Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. Луганськ. 2014. №. 2. С. 210.

Макаренко М. В. Комплексний аналіз економічного ефекту від життєвого циклу сучасного напіввагону. Науково-практичний журнал «Залізничний транспорт України». Київ. 2014. №. 5. С. 107.

Мороз В. І. Визначення перспективних напрямків удосконалення конструкції напіввагонів виробництва ДП «Укрспецвагон». Зб. наук. праць УкрДАЗТ. Харків. 2008. С. 72-81.

Fomin, A. V. The determination of the perspective directions of designing of bearing systems in cargo wagon building. East European journal of advanced technologies. 2012. № 3/7(57). Р. 32-35 p.

Фомін О.В. Теоретичні основи програмного комплексу визначення та використання математичних моделей складових вантажних вагонів. Науковий журнал «Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського». Кременчук. 2013. Вип. 6(83). С. 87-91.

Фомін, О.В. Впровадження круглих труб в несучі системи напіввагонів з забезпеченням раціональних показників міцності. Науковий журнал – «Технологический аудит и резервы производства». Харків. 2015. № 4/1(24). С. 83-89.

Ловська А. О. Моделювання навантаженості контейнера-цистерни при перевезенні у складі комбінованого поїзда на залізничному поромі. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». 2018. Вип. 33. С. 28 – 32.

Ловська А. О. Дослідження міцності несучої конструкції кузова напіввагона при перевезенні на залізничному поромі. Зб. наук. праць ДУІТ. Київ. 2018. Вип. 32, Т. 1. С. 71 – 80.

ГОСТ 33788-2016 Вагоны грузовые и пассажирские. Методы испытаний на прочность и динамические качества.

Published

2020-06-24

How to Cite

Fomin, A., Prokopenko, P., Gorbunov, M., & Sova, S. (2020). Method of assessment of quality indicators of movement of light weight cars. Transport Systems and Technologies, (35), 44–51. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2020-35-5

Issue

Section

Technics and techology

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>