Mathematical modeling of the basic Parameters in the pulling calculations

Authors

  • A. Falendish
  • V. Hatchenko
  • S. Voznenko
  • O. Kletska
  • M. Barybin

DOI:

https://doi.org/10.32703/2617-9040-2020-35-11

Keywords:

automatic system, traction calculations, network technologies, mathematical modeling, locomotive

Abstract

The article deals with the definition of rational approaches to carrying out traction calculations and the use of automated computer simulation. The basic values and calculation method for specific operating conditions have been established, which will allow to use economic resources rationally. The necessity of introducing analogue-digital devices under difficult economic conditions is proved. The mathematical model of traction calculations is offered. The necessity of using computer simulation tools is formed. Based on the proposed methods, you will be able to accurately determine train movement parameters, as well as improve accuracy and reduce time. Methods of mathematical modeling of the basic parameters of motion are offered that will allow to improve accuracy, reduce time and consumption of fuel and energy resources for train traction. The calculation part of the automated system is based on the developed methodology for determining the rational parameters of motion for specific operating conditions.

References

Михеев В.А. Оценка эксплуатационной экономичности дизельных локомотивов на заданом участке обслуживания // Весник Сибирской государственной автомобильно-дорожной академии. 2015., №1 (41). С.91-96.

Осипов С.И., Осипов С.С. Основы тяги поездов. Учебник для студентов техникумов и колледжей жезезнодородного транспорта Москва: УМК МПС России, 2010. 592 с.

Водянников Ю.Я., Свистун С.М Макеева Е.Г. Методология пересчета тормозной ефективности одиночного вагона на тормозную эффективность поезда // Залізничний транспорт, 2014. № 2 С. 27-37.

Yuan L., Zhao H., Chen H., Ren B. Nonlinear MPC-based slip control for electric vehicles with vehicle safety constraints // Mechatronics Volume 38, December 2016, pp. 1-15.

Фалендиш А.П., Сумцов А.Л., Артеменко О.В. Програмний комплекс вибору системи технічної експлуатації маневрового тепловозу // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. 2016., №1. С.54-61.

Черемисин В.Т. Роль информационных технологий в обеспечении надежности локомотива. // Локомотив. 2017, № 9 с. 2-4.

Song H., Schnieder E. Evaluating Fault Tree by means of Colored Petri nets to analyze the railway system dependability // Safety Science Volume 110, December 2018, рр 313-323.

Navas M.A., Sancho C., Carpio J. Reliability analysis in railway repairable systems // International Journal of Quality and Reliability Management. 2017, №34 (8). рр 1373-1398.

Михеев В.А., Сопижук А.Н. Оценка тяговой характеристики тепловозов по результатам стационарных испытаний // Актуальный проблемы гуманитарных и естественных наук. 2016., №2(2). С.46-48.

Приказ №867р. Правила тяговых расчетов для поездной работы. Утвержден распоряжением ОАО «РЖД» от 12.05.2016 р. М.: - 510 с.

ДБН В.2.3-19-2008. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування. - Введ. 26.01.2008. - Київ.: МінРегіонБуд України, 2008. - 12 с.

Наказ №204-Ц. Положення про інспекцію з контролю ефективності використання енергоресурсів Укрзалізниці. - Введ. 2014-05-16. – Київ:, 2014. - 10 с.

Safna F., SunnyR. Artificial Neural Network Based Data Mining // International Journal of Innovative Science, Engineering & Technology Volume 5(4), June 2015, рр 240-245.

Gao R.Z., Wang Y.J., Lai J.F., Gao H. Neuro-adaptive faulttolerant control of high speed trains under traction-braking failures using self-structuring neural networks // Information Sciences Volume 367, May 2016, pp. 449-462.

Uyulan C., Gokasan M., Bogosyan S. Readhesion control strategy based on the optimal slip velocity seeking method // Journal of Modern Transportation Volume 26(1), April 2018, , pp. 36-48.

Published

2020-06-25

How to Cite

Falendish, A., Hatchenko, V., Voznenko, S., Kletska, O., & Barybin, M. (2020). Mathematical modeling of the basic Parameters in the pulling calculations. Transport Systems and Technologies, (35), 102–112. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2020-35-11