ДОСЛІДЖЕННЯ ХАРАКТЕРУ ЗМІНИ НАПРУЖЕНЬ У КРОМКАХ ПІДОШОВ РЕЙОК ПІД ЧАС РУХУ ПАСАЖИРСЬКОГО ВАГОНА НА КРИВИХ ДІЛЯНКАХ ЗАЛІЗНИЧНОЇ КОЛІЇ

  • A. Sulym
  • S. Stoletov
  • A. Fomin
  • E. Tretiak
  • V. Rechkalov
Ключові слова: вплив на залізничну колію, напруження в кромках підошов рейок, пасажирський вагон, рухомий склад, осьове навантаження

Анотація

У статті зазначено, що одним з основних показників впливу рухомого складу на колію є напруження в кромках підошов рейок. Проаналізовано існуючі дослідження по даному напрямку, за результатами яких встановлено, що в умовах впровадження швидкісного руху питання визначення величин максимально імовірних напружень в кромках підошов рейок та характер їх зміни залежно від швидкості
руху в кривих ділянках залізничної колії, залишаються актуальними. Мета роботи - встановлення залежності величин напружень у кромках підошов рейок під час різних швидкостей руху пасажирського вагона в кривих ділянках залізничної колії. Побудовані графіки залежностей максимально імовірних значень напружень від швидкості під час руху пасажирського вагона в кривих радіусом 419 м, 906 м, 1530 м. Визначено величини максимально імовірних значень напружень, що виникають у зовнішній та внутрішній кромках підошов рейок, залежно від швидкості руху. Встановлено, що величини напружень у кромках підошов рейок з підвищенням швидкості руху та зменшенням радіуса кривої зростають, при цьому динаміка зростання має випадковий характер.

Посилання

1. Mankevich N.B. Usovershenstvovaniye konstruktsii litykh detaley dvukhosnykh telezhek gruzovykh vagonov Cand, Diss. [Improvement of the design of cast parts of two-axle trolleys of freight wagons. Cand. Diss.]. Dnipropetrovsk, 2015. 263 p.
2. Danilenko E.I., Rybkin V.V. Pravyla rozrakhunkiv zaliznychnoi kolii na mitsnist ta stiykist [Terms railway line calculations for strength and stability]. Kyiv, Transport Ukrainy Publ., 2005. 119 p.
3. Fomin, O.V. Koncepcіja іdeal’nih kuzovіv napіvvagonіv [The concept of ideal bodies gondola] [Text] / O.V. Fomin // Journal of East Ukrainian National University named after Vladimir Dal, a scientific journal. – Lugansk: EUNU. Dal, 2013. – № 4 (193). – S. 267-271.
4. Fomin O. V. Analiz dotsilnosti zastosuvannia shestyhrannykh porozhnystykh profiliv v yakosti skladovykh elementiv nesuchykh system napivvahoniv //Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu im. akademika V. Lazariana, Nauka ta prohres transportu, 6 (54). – 2014. – С. 146-153.
5. Fomin, O. Improvement of upper bundling of side wall of gondola cars of 12-9745 model / О.V. Fomin / Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry». 2015, No. 1 – P.45-48.
6. Rybkin V.V., Kurgan M.B., Khalipova N.V., Kharlan V.I. Obgruntuvannia parametriv planu linii dlia likvidatsii bariernykh mists pry rekonstruktsii zaliznytsi [Justification line options plan to eliminate the barrier places in the reconstruction of the railway]. Visnyk Dnipropetrovskogo natsionalnogo universytetu zaliznyzhnogo transport imeni akademika Lazariana [Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after academician V. Lazaryan], 2003, issue 1, pp. 74–83.
7. Kurgan M.B., Gusak M.A., Khmelevska M.P. Perebudova kryvykh dlia vprovadzhennia shvydkisnogo rukhu pasazhyrskykh poizdiv [Restructuring curves for the introduction of high-speed passenger trains]. Visnyk Dnipropetrovskogo natsionalnogo universytetu zaliznyzhnogo transport imeni akademika Lazariana [Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after academician V. Lazaryan], 2012, issue 40, pp. 90–97.
8. Kurgan D.M. Osoblyvosti spryiniattia navantazhennia elementamy zaliznychnoi kolii pry vysokykh shvydkostiakh rukhu [Features perceptions load elements of the railway line at high speeds]. Nauka ta progres transportu. Visnyk Dnipropetrovskogo natsionalnogo universytetu zaliznyzhnogo transportu [Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport], 2015, issue 2 (56), pp. 136–145.
9. Rybkin V.V., Taturevich A.P., Sova S.M. Rezultaty eksperimentalnykh issledovaniy po ustanovleniyu usloviy obrashcheniy elektrovoza DS-001 na seti zheleznykh dorog [The results of studies on the establishment of conditions for the circulation of an electric locomotive DS3-001 on the railway network]. Visnyk Dnipropetrovskogo natsionalnogo universytetu zaliznyzhnogo transport imeni akademika Lazariana [Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after academician V. Lazaryan], 2005, issue 5, pp. 166–169.
10. Danilenko E.I., Karpov M.I., Molchanov V.M., Yosyfovych R.M. Pro neobkhidnist vnesennia zmin v isnuiuchi normatyvni dopusky po shyryni reikovoi kolii u priamykh ta kryvykh pry vprovadzhenni shvydkisnogo rukhu na zaliznytsiakh Ukrainy [On the need to amend the existing regulatory tolerances the width of rail track in the straight and curves with embedded high-speed traffic on the railways of Ukraine]. Zaliznychnyi transport Ukrainy – Railway transport of Ukraine, 2014, issue 2, pp. 9–17.
11. Romen Yu. S., Orlova A.M., Tikhov M.S., Zavertalyuk A.V. Ustanovleniye usloviy obrashcheniya vagonov s uvelichennoy osevoy nagruzkoy [Establishment of conditions for handling wagons with increased axial load]. Transport Rossiyskoy Federatsii – Transport of the Russian Federation, 2013, no. 3 (46), pp. 25–35.
12. Verigo M.F., Kogan A.Ya. Vzaimodeystviye puti i podvizhnogo sostava [Interaction of the track and rolling stock]. Moscow, Transport Publ., 1986. 559 p.
13. Kogan A.Ya. Dinamika puti i yego vzaimodeystviya s podvizhnym sostavom [Dynamics of the path and its interaction with rolling stock]. Moscow, Transport Publ., 1997. 326 p.
14. Yershkov O.P., Melentyev L.P., Yakhov M.S. Raschety zheleznodorozhnogo puti v krivykh i normy yego ustroystva [Calculations of the railway track in curves and norms of its device]. Moscow, Transport Publ., 1960. 206 p.
15. DSTU 7571:2014. Rukhomyi sklad zaliznyts. Normy dopustymogo vplyvu na zaliznychnu koliiu shyrynoiu 1520 mm. [State Standart 7571–2014. Rolling railways. The norms of permissible impact on railway track 1520 mm]. Kyiv, Minekonomrozvytku Ukrainy Publ., 2014. 33 p

Література:

1. Манкевич, Н.Б. Усовершенствование конструкции литых деталей двухосных тележек грузовых вагонов: дис. канд. техн. наук: 05.22.07 / Манкевич Николай Борисович : Дніпр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. Лазаряна. – Д., 2015. – 263 с. – Библиогр.: с. 184–214.
2. Даніленко, Е.І. Правила розрахунків залізничної колії на міцність і стійкість: ЦП-0117 / Е.І. Даніленко, В.В. Рибкін. – К.: Транспорт України, 2005. – 119 с.
3. Фомін О.В. Концепція ідеальних кузовів напіввагонів / О.В. Фомін // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля: науковий журнал. – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2013. – № 4(193). – С. 267–271.
4. Фомін О.В. Аналіз доцільності застосування шестигранних порожнистих профілів в якості складових елементів несучих систем напіввагонів/ О.В. Фомін // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна: науковий журнал. – Дніпропетровськ: ДНУЗТ ім. В. Лазаряна, 2014. – Вип. 6(54) – С. 146-153
5. Fomin, O. Improvement of upper bundling of side wall of gondola cars of 12-9745 model / О.V. Fomin / Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry». 2015, No. 1 – P.45-48.
6. Рибкін, В.В. Обґрунтування параметрів плану лінії для ліквідації бар’єрних місць при реконструкції залізниці / В.В. Рибкін, М.Б. Курган, Н.В. Халіпова, В.І. Харлан // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна. – Д., 2003. – Вип. 1. – С. 74–83.
7. Курган М.Б. Перебудова кривих для впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів / М.Б. Курган, М.А. Гусак, Н.П. Хмелевська / Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна. – Д., 2012. – Вип. 40. – С. 90–97.
8. Курган Д.М. Особливості сприйняття навантаження елементами залізничної колії при високих швидкостях руху / Д.М. Курган // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту – Д., 2015. – № 2 (56). – С. 136–145.
9. Рыбкин В.В. Результаты исследований по установлению условий обращения электровоза ДС3-001 на сети железных дорог / В.В. Рыбкин, А.П. Татуревич, С.М. Сова // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна. – Д., 2005. – Вип. 5. – С. 166–169.
10. Даніленко Е.І. Про необхідність внесення змін в існуючі нормативні допуски по ширині рейкової колії у прямих та кривих при впроваджені швидкісного руху на залізницях України / Е.І. Даніленко, М.І. Карпов, В.М. Молчанов, Р.М. Йосифович // Залізничний транспорт України. – 2014. – № 2. – С. 9–17.
11. Ромен Ю.С. Установление условий обращения вагонов с увеличенной осевой нагрузкой / Ю.С. Ромен, А.М. Орлова, М.С. Тихов, А.В. Заверталюк // Транспорт Российской Федерации. – 2013. – № 3 (46). – С. 25–35.
12. Вериго, М.Ф. Взаимодействие пути и подвижного состава / М.Ф. Вериго, А.Я. Коган. – М.: Транс- порт, 1986. – 559 с.
13. Коган, А.Я. Динамика пути и его взаимодействия с подвижным составом / А.Я. Коган. – М.: Транспорт, 1997. – 326 с.
14. Ершков, О.П. Расчеты железнодорожного пути в кривых и нормы его устройства / О.П. Ершков, Л.П. Мелентьев, М.С. Яхов // Труды ВНИИЖТ. – М.: Трансжелдориздат, 1960. – Вып. 192. – 206 с.
15. Державний стандарт України ДСТУ 7571:2014. Рухомий склад залізниць. Норми допустимого впливу на залізничну колію шириною 1520 мм; Уведено вперше; надано чинності 2014-12-02. – К.: Мінекономрозвитку України, 2014. – 33 с.

Опубліковано
2018-10-25
Як цитувати
Розділ
Техніка і технології