ДОСЛІДЖЕННЯ ОПОРУ РУХУ ВАГОНА З КОЛЕСАМИ РІЗНИХ КОНСТРУКТИВНИХ СХЕМ

  • S. Semenov
  • E. Mykhailov
  • A. Reidemeister
Ключові слова: вагон, конструктивна схема, математичне моделювання, опір, по- казники, рівняння руху

Анотація

У роботі проведені дослідження опору руху вагона з колесами різних конструктивних схем з допомогою математичного моделювання. Виявлено потенційні переваги при використанні в ходової частини коліс перспективних конструктивних схем.

Посилання

1. Mikhailov E., Semenov S., Panchenko E. The possibility of reducing kinematic slip with two-point contacting with rail wheel railway vehicle. ТЕКА Commission of Motorization and Power Industry in Agriculture Vol. 13, No. 1, Poland 2013. – pp. 108 – 112.
2. Mikhajlov E.V., Rejdemejster А.G., Semenov S.А., Makarov K.V. Matematicheskoe modelirovanie dvizheniya kolesnoj pary s podvizhnymi grebnyami [Mathematical modeling of the movement of the pair of wheels with movable combs] // Vіsnik SNU іm.V.Dalya [Bulletin of SNU named after V. Dahl]. – 2014. – № 3 (210). – pp.181–186.
3. Mikhajlov E.V., Slashhov V.А., Gorbunov M.І., Mokrousov S.D., Sherbakov V.P., Korshko M.M., Semenov S.O., Solodovnіk M.D. Koleso rejkovogo transportnogo zasobu [The wheel of the rail vehicle] Patent UA, no. u201309109, 2013.
4. Fomin, O.V. Koncepcіja іdeal’nih kuzovіv napіvvagonіv [The concept of ideal bodies gondola] [Text] / O.V. Fomin // Journal of East Ukrainian National University named after Vladimir Dal, a scientific journal. – Lugansk: EUNU. Dal, 2013. – № 4 (193). – S. 267-271.
5. Fomin О.V., Burlutsky O.V., Fomina Yu.V. Development and application of cataloging in structural design of freight car building // Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry». 2015, no. 2, pp. 250–256.
6. Moroz, V. I. (2008). Vyznachennia perspektyvnykh napriamkiv udoskonalennia konstruktsii napivvahoniv vyrobnytstva DP «Ukrspetsvahon»[Determination of the promising direction for improvement of the open car design of SE» Ukrspetsvagon»]. Zbirnyk naukovykh prats Ukrainskoi Derzhavnoi Akademii Zaliznychnoho Transportu, 72-81.
7. Fomin O.V. Analiz dotsilnosti zastosuvannia shestyhrannykh porozhnystykh profiliv v yakosti skladovykh elementiv nesuchykh system napivvahoniv //Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu im. akademika V. Lazariana, Nauka ta prohres transportu, 6 (54). – 2014. – С. 146-153.
8. Golubenko А.L. Stseplenie kolesa s rel’som [The adhesion of wheel and rail]. Lugansk: VUGU Publ., 1999. 476 p.
9. Tkachenko V.P. Kinematicheskoe soprotivlenie dvizheniyu rel’sovykh ehkipazhej [Kinematic resistance to movement of rail crews]. Lugansk: VUGU Publ., 1996. 200 p.
10. Vershinskij S.V., V.N. Danilov, V.D. Husidov Dinamika vagona [Vagon Dinamic]: Uchebnik dlja vuzov zh. – d. transp./ Pod. red. Vershinskogo S.V. – 3-e izd., pererab. i dop. – M.: Transport, 1991. – 360 s.
11. Danovich V.D. Prostranstvennye kolebanija vagonov na inercionnom puti. Dokt, Diss. [Spatial oscillations of wagons on the inertial track]. Dnepropetrovsk, 1982. – 44 s.
12. Danovich V.D., Rejdemejster A.G. Matematicheskaja model’ vzaimodejstvija kolesa i rel’sa [Mathematical model of wheel and rail interaction] Transpolrt. Zbіrnik nauk. prac’ DІІTu.Vip.2. Dnіpropetrovs’k: «Nauka і osvіta», 1999.- S.17-22.
13. Ushkalov V.F. Matematicheskoe modelirovanie kolebanij rel’sovyh transportnyh sredstv [Mathematical modeling oscillations of rail vehicles] / Pod red. V.F. Ushkalova. – K.: Naukova dumka, 1989. – 240 s.
14. Mjamlin S.V. Modelirovanie dinamiki rel’sovyh jekipazhej [Modeling the dynamics of rail vehicles]. – Dnepropetrovsk: Novaja ideologija, 2002. – 240 s.
15. Rejdemejster O.G. Vpliv parametrіv hodovih chastin ta formi profіlju poverhnі katannja kolіs na dinamіchnі pokazniki vantazhnih vagonіv ta znos v parі «koleso–rejka»: Dis.kand.tehn.nauk. [Influence of parameters the running parts and the shape profile the rolling surface of wheels on dynamic characteristics of freight cars and wear in a pair of «wheel-rail»]. Dnіpropetrovs’k, 2000. -185 s.
16. Universal’nyj mehanizm 6.0. Modelirovanie dinamiki zheleznodorozhnyh jekipazhej. Rukovodstvo pol’zovatelja. -2010. – 205 s.
17. Isakov V.B. Chislennye metody [Numerical methods]. M.: Akademija, 2003. – 192 s.
18. Bubnov V.M., Mankevich N.B. Dinamika gruzovyh vagonov na telezhkah modeli 18-1711 [Dynamics of freight cars on trolleys of model 18-1711]. Problemi ta perspektivi rozvitku zalіznichnogo transportu [Problems and prospects development of railway transport]: tezi dop.73 of Mіzhnar. naukovo-prakt. konf., 23-24 travnja 2013 r., -Dnіpropetrovs’k:DNUZT,2012.-S.74-75.
19. Mankevich N.B. Usovershenstvovanie konstrukcii lityh detalej dvuhosnyh telezhek gruzovyh vagonov: Diss. kand.tehn. nauk [Improvement the design of cast parts two-axle trolleys of freight wagons]. Dnepropetrovsk, 2015.-263 s.
20. Ushkalov V.F., Lapina L.G., Mashhenko I.A. Raschetnye vozmushhenija dlja ocenki dinamicheskih kachestv gruzovyh vagonov [Estimated disturbances for the evaluation of dynamic qualities of freight vagons] Vіsnik Dnіpropetrovs’kogo nacіonal’nogo unіversitetu zalіznichnogo transportu [Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan], 2013, vip. 4 (46). – S. 135 – 144.

Література:

1. Mikhailov E. The possibility of reducing kinematic slip with two-point contacting with rail wheel railway vehicle./ Mikhailov E., Semenov S., Panchenko E.// ТЕКА Commission of Motorization and Power Industry in Agriculture Vol. 13, No. 1, Poland 2013. – pp. 108 – 112.
2. Михайлов Е.В. Математическое моделирование движения колесной пары с подвижными гребнями / Е.В.Михайлов, А.Г.Рейдемейстер, С.А.Семенов, К.В.Макаров // Вісник СНУ ім.В.Даля. – 2014. – № 3 (210). – С.181–186.
3. Пат. 87418 Україна, МПК2013 В60 B17/00. Колесо рейкового транспортного засобу / Михайлов Є.В., Слащов В.А., Горбунов М.І., Мокроусов С.Д., Щербаков В.П., Коршко М.М., Семенов С.О., Солодовнік М.Д.; заявник та патентовласник Східноукр. нац. у-нт ім. В. Даля. – № u201309109; заявл. 19.07.2013; опубл. 10.02.2014, бюл. № 3. – 7 с.
4. Фомін О.В. Концепція ідеальних кузовів напіввагонів / О.В. Фомін // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля: науковий журнал. – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2013. – № 4(193). – С. 267–271.
5. Fomin, O. Development and application of cataloging in structural design of freight car building / О.V. Fomin, O.V. Burlutsky, Yu.V. Fomina / Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry». 2015, No. 2 – P. 250–256.
6. Мороз В.І. Визначення перспективних напрямків удосконалення конструкції напіввагонів виробництва ДП «Укрспецвагон» //Зб. наук. праць.-Харків: УкрДАЗТ. – 2008. – С. 72–81.
7. Фомін, О.В. Аналіз доцільності застосування шестигранних порожнистих профілів в якості складових елементів несучих систем напіввагонів/ О.В. Фомін // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна: науковий журнал. – Дніпропетровськ: ДНУЗТ ім. В. Лазаряна, 2014. – Вип. 6(54) – С. 146–153.
8. Голубенко А.Л. Сцепление колеса с рельсом.—Луганск: ВУГУ, 1999.—476 с.
9. Ткаченко В.П. Кинематическое сопротивление движению рельсовых экипажей. – Луганск: Изд-во ВУГУ, 1996. – 200 с.
10. Вершинский С.В. Динамика вагона: Учебник для вузов ж. – д. трансп./ С.В. Вершинский, В.Н. Данилов, В.Д. Хусидов// Под. ред. Вершинского С.В. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: Транспорт, 1991. – 360 с.
11. Данович В.Д. Пространственные колебания вагонов на инерционном пути: Автореф. дис. д.т.н. – Днепропетровск, 1982. – 44 с.
12. Данович В.Д. Математическая модель взаимодействия колеса и рельса/ В.Д. Данович, А.Г. Рейдемейстер // Трансполрт. Збірник наук. праць ДІІТу.Вип.2.-Дніпропетровськ: <<Наука і освіта>>, 1999. – С. 17–22.
13. Математическое моделирование колебаний рельсовых транспортных средств / Под ред. В.Ф. Ушкалова. – К.: Наукова думка, 1989. – 240 с.
14. Мямлин С.В. Моделирование динамики рельсовых экипажей. – Днепропетровск: Новая идеология, 2002. – 240 с.
15. Рейдемейстер О.Г. Вплив параметрів ходових частин та форми профілю поверхні катання коліс на динамічні показники вантажних вагонів та знос в парі ォколесо–рейкаサ: Дис.канд.техн.наук. – Дніпропетровськ, 2000. – 185 с.
16. Универсальный механизм 6.0. Моделирование динамики железнодорожных экипажей. Руководство пользователя. -2010. – 205 с.
17. Исаков В.Б. Численные методы: учебное пособие. М.: Академия, 2003. – 192 с.
18. Бубнов В.М. Динамика грузовых вагонов на тележках модели 18-1711/ В.М.Бубнов, С.В.Мямлин, Н.Б.Манкевич// Проблеми та перспективи розвитку залізничного транспорту: тези доп.73-ї Міжнар. науково-практ. конф., 23-24 травня 2013 р., -Дніпропетровськ:ДНУЗТ,2012. – С. 74–75.
19. Манкевич Н.Б. Усовершенствование конструкции литых деталей двухосных тележек грузовых вагонов: Дисс. канд.техн. наук.- Днепропетровск, 2015. – 263 с.
20. Ушкалов В.Ф. Расчетные возмущения для оценки динамических качеств грузовых вагонов / В.Ф. Ушкалов, Л.Г. Лапина, И.А. Мащенко // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту, 2013, вип. 4 (46). – С. 135 – 144.

Опубліковано
2018-10-25
Розділ
Техніка і технології