ОЦІНКА ДИНАМІЧНИХ ЯКОСТЕЙ РУХУ ПЕРЕОБЛАДНАНИХ ВАГОНІВ- ХОПЕРІВ ПІСЛЯ ТРИВАЛОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ

  • O. Fomin
  • S. Kara
  • P. Prokopenko
  • M. Gorbunov
  • V. Fomin
Ключові слова: вагон-хопер, випробування, моделювання, динаміка, сход з рейок, технічний стан, безпека руху.

Анотація

У роботі викладені дослідження показників якості руху вагонів-хоперів переобладнаних
з цементовоза та мінераловоза після тривалої експлуатації. В рамках роботи було проведено
теоретичне та експериментальне дослідження (на основі проведення ходових динамічних
випробувань) ходових якостей порожніх вагонів-хоперів, що переобладнані з цементовозів
і мінераловозів. Проведено комп’ютерне моделювання динаміки порожніх вагонів-хоперів,
що переобладнані з цементовозів і мінераловозів у залежності від стану колії, технічного
стану вагонів та маси тари.

Посилання

Fomin, O. Improvement of upper bundling of side wall of gondola cars of 12-9745 model. О.V. Fomin. Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry». 2015, №.1. P.45-48.

Kelrykh, М. Perspective directions of planning carrying systems of gondolas. М. Kelrykh, О. Fomin., Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry». 2014, №6. – P.64-67.

Fomin, Oleksij. "Durability Determination of the Bearing Structure of an Open Freight Wagon Body Made of Round Pipes during its Transportation on the Railway Ferry. Fomin, Oleksij, Juraj Gerlici, Alyona Lovska, Kateryna Kravchenko, Pavlo Prokopenko, Anna Fomina, and Vladimir Hause Communications-Scientific letters of the University of Zilina 21, no. 1 (2019): 28-34.

Lovska A. A. Peculiarities of computer modeling of strength of body bearing construction of gondola car during transportation by ferry-bridge. A. A. Lovska. Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry». 2015. №1. p. 49 – 54.

Mirosław, Nader. Kolejowy wagon transportowy jako nowatorskie, innowacyjne rozwiązanie konstrukcyjne do przewozu naczep siodłowych i zestawów drogowych dla transportu intermodalnego. Mirosław Nader, Marian Sala, Jarosław Korzeb, Arkadiusz Kostrzewski. Logistyka. 2014. №4. P. 2272 – 2279. 6. Panchenko S.V. Formation of an automated traffic capacity calculation system of rail networks for freight flows of mining and smelting enterprises. S.V. Panchenko, T.V. Butko, A.V. Prokhorchenko, L.O. Parkhomenko. Naukovyi Visnyk NHU. 2015. №1.P. 49 – 54.

Divya Priya G. Modeling and analysis of twenty tonne heavy duty trolley. G. Divya Priya, A. Swarnakumari. Intern. J. of Innovative Technology and Research. 2014. – Vol. 2, №. 6. P. 1568–1580.

Krason W. Fe numerical tests of railway wagon for intermodal transport according to PN-EU standards. W. Krason, T. Niezgoda. Bulletin of the Polish Academy of Sciences Technical Sciences. 2014. Vol. 62. Iss. 4. P. 843–851.

Myamlin, S. Determination of the dynamic characteristics of freight wagons with various bogie. S. Myamlin, L. P. Lingaitis, S. Dailydka, G. Vaičiūnas, M. Bogdevičius, G. Bureika. Transport. – 2015. – Vol. 30, Issue 1. P. 88–92.

Hauser V., Nozhenko O.S., Kravchenko K.O., Loulová M., Gerlici J., Lack T. Impact of wheelset steering and wheel profile geometry to the vehicle behavior when passing curved track. «Manufacturing Technology». June 2017, Vol. 17, No. 3, p. 306-312.

Tartakovskyi, E. Improving the process of driving a locomotive through the use of decision support systems. E. Tartakovskyi, O. Gorobchenko, A. Antonovych. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2016. Vol. 5, Issue 3 (83). P. 4–11.

Vladimír Hauser, Olena S. Nozhenko, Kateryna O. Kravchenko, Mária Loulová, Juraj Gerlici, Tomaš Lack. Proposol of a Mechanism for Setting Bogie Wheelsets to Radisl Position while Riding Along Track Curve. «Manufacturing Technology». April 2017, Vol. 17 No 2. p. 186-192.

Богомаз, Г. И. Нагруженность контейнеров-цистерн, расположенных на железнодорожной платформе, при ударах в автосцепку. Г. И. Богомаз, Д. Д. Мехов, О. П. Пилипченко, Ю. Г. Черномашенцева. Зб. наук. праць “с” Київ: АНУ, Інститут технічної механіки. 1992. С. 87 – 95.

Fomin, O. Determining strength indicators for the bearing structure of a covered wagon's body made from round pipes when transported by a railroad ferry. O. Fomin, A. Lovska, V. Masliyev, A. Tsymbaliuk, O. Burlutski. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. Vol. 7, Issue 1 (97). P. 33–40.

Turpak, S.M. Logistic technology to deliver raw material for metallurgical production. S.M. Turpak, I.O. Taran, O.V. Fomin, O.O. Tretiak. Scientific Bulletin of National Mining University. 2018, Issue 1, p.162-169.

Fomin, Oleksij, Juraj Gerlici, Alyona Lovska, Kateryna Kravchenko, Pavlo Prokopenko, Anna Fomina, and Vladimir Hauser. Durability Determination of the Bearing Structure of an Open Freight Wagon Body Made of Round Pipes during its Transportation on the Railway Ferry. Communications-Scientific letters of the University of Zilina 21, no. 1 (2019): 28-34.

Tkachenko, V., & Sapronova, S. Steerability of railway vehicles. Transport problems, 2. 2007. Р. 9-16. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-article-BSL5-0022-0016.

Воронько, А. Н., Сапронова, С. Ю., Ткаченко, В. П. Анализ критериев устойчивости железнодорожных экипажей от схода с рельсов. Вестник ВНУ им. В. Даля. (8)102. 2006. С.115-120.

Tkachenko, V., Sapronova, S., Zub, E., Tverdomed, V., Chimshir, V., & Morneva, M. The study of safety factor against derailment of vehicles on the track switch. In Transport Means - Proceedings of the International Conference, 2019-October 234-239. ISSN 1822-296 X (print); ISSN 2351-7034 (on-line). https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-2019-Part-1.pdf.

Опубліковано
2020-12-31
Розділ
Техніка і технології

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

1 2 > >>