Обгрунтування раціональних характеристик мехатронних систем управління положенням колісних пар

  • N. Gorbunov
  • S. Klyuev
  • E. Mikhailov
  • S. Semenov
  • M. Kovtanets
Ключові слова: рейковий екіпаж, колісна пара, радіальна установка, управління, актуатор, мехатронна система

Анотація

Сформульовано вимоги до характеристик апаратного і програмного забезпечення, що необхідне для технічної реалізації мехатронних систем керування положенням колісних пар рейкових екіпажів в горизонтальній площині для їх радіальної установки в криволінійних ділянках колії з метою забезпечення оптимальної взаємодії коліс і рейок, яке характеризується мінімальними бічними силами і зниженням зносу. Запропонована схема мехатронної системи позиціонування колісних пар дозволяє оптимально встановлювати їх на рейковій колії при різних умовах руху екіпажу. Результати розрахунків, виконаних на прикладі руху в кривій тривісного візку тепловоза 2ТЕ116, показали можливість значного зменшення напрямних сил і мінімізації кутів набігання колісних пар

Посилання

Goodall R., Bruni S., Mei T., 2006: Concepts and prospects for actively-controlled railway running gear. Vehicle System Dynamics. 44 (suppl). 60-70.

Mei T., Li H., 2008: Control design for the active stabilization of rail wheelsets. Journal of Dynamics Systems, Measurements and Control. Vol.130. Article number 011002.

Spiryagin M., Spiryagin V., Ulshin V. Active steering control of a rail vehicle: A new approach // Annals of DAAAM for 2008 & Proceeding of the 19th International DAAAM Symposium “Intelligent Manufacturing & Automation”. DAAAM International, (Vienna, Austria), 2008. P.Р. 1279-1280.

Mikhaylov E., Semenov S., Dižo J., Kravchenko K. Research of possibilities of reducing the driving resistance of a railway vehicle by means of the wheel construction improvement. Transportation Research Procedia. Vol. 40, 2019. PР. 831–838. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.07.117.

Mikhailov, E., Semenov, S., Tkachenko, V. & Sapronova, S. Reduction of Kinematic Resistance To Movement Of the Railway Vehicles. MATEC Web of Conferences. 235. 00033. Horizons of Railway Transport 2018. Р.P.1-7. https://doi.org/10.1051/matecconf/201823500033

Scheffel H., Tornay H. The mechanism of the rotable lemniscate suspension applied to bogies having selfsteering wheelsets. Vehicle System Dynamics, 2007. Ed. №17. 368-380.

Шеффель, Х. Радиально устанавливающиеся колесные пары электровозов // Железные дороги мира, 1989. № 2. С. 74–76.

Kobayashi, H. The new bogies for disel-trans Japan railways // Quarterly Report of RTRI, 2000. № 1. РР. 16–20.

Upadhyay, R. Reduced wear wheels and rails // International Railway Journal, 2000. № 7. РР. 33–34.

Meli E., Malvezzi M., Papini S., Pugi L., Rinchi M., Rindi A. A railway vehicle multibody model for real time applications. Vehicle System Dynamics, 2008. 46 (12). РР. 1083-1105.

Корзина И.В. Имитационная модель электровоза для отладки микропроцессорных систем управления // Дисс. канд. техн. наук: 05.22.07. М.: МИИТ, 2007.

Клюев С.А. Применение тактируемой архитектуры в системах автоматического управления в рельсовых транспортных средствах. Вестник ВНУ им. В.Даля. Луганск: ВНУ им. В.Даля, 2009. Вып. № 1 (131). С. 64-67.

Ульшин В.А., Клюев С.А. Разработка программного и аппаратного обеспечения для создания системы автоматического управления положением колесных пар локомотива в плане // Вестник ВНУ им. В. Даля. Луганск : ВНУ им. В. Даля, 2014. Вып. № 3 (210). С. 269–271.

Ульшин В.А., Клюев С.А. Разработка программного и аппаратного обеспечения для создания системы автоматического управления положением колесных пар локомотива в плане // Сборник науч. работ междунар. научно-практич. конф. “Інноваційні технології на залізничному транспорті”. Лондон, 2014. С. 93–94.

Спирягин М.И., Спирягин В.И., Клюев С.А. Выбор направлений для создания модели системы управления транспортным средством // Вестник Восточноукр. нац. ун-та. Луганск: ВНУ, 2007. Вып. № 12 (118). С. 203–208.

Спiрягин М.И., Спірягин В.И., Спірягин К.И., Клюєв С.А. Аналіз баз даних для створення системи керування транспортним засобом // Вестник ВНУ им.В.Даля. Луганск : ВНУ им. В.Даля, 2008. Вып. № 4 (122). С. 238–243.

Коган А.Я. Динамика пути и его взаимодействие с подвижным составом. М.: Транспорт, 1997. 327 с.

Клюев С.А., Зубарь Е.В., Короп Г.В. Улучшение вписывания локомотивов на криволинейных участках пути управляемым разворотом колесных пар в горизонтальной плоскости // 11-я Всерос. межвузовская научно-практич.конф. «Актуальные проблемы экономики и управления на транспорте». ФБО «Морской гос. ун-т им. адм. Г.И. Невельского». Владивосток, 2013. С. 10–13.

Спосіб радіального установлення колісних пар візка рейкового транспортного засобу: Деклараційний патент на корисну модель 33465: МПК B61F5/00. Опубл. 25.06.2008. Бюл. № 12. 4с.

Мікропроцесорна система керування тяговою передачею локомотива: Деклараційний патент на корисну модель 31106: МПК B61F5/38. Опубл. 25.03.2008. Бюл. № 6. 4 с.

Опубліковано
2020-06-24
Розділ
Техніка і технології

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##