Вплив конструктивних особливостей тележек моделей 18-4129 і 18-9817 з осьовий навантаженням 25 тс на динамічні показники вантажних вагонів

  • O. Safronov
  • A. Sulym
  • P. Khozia
  • Y. Vodianykov
  • S. Stoletov
Ключові слова: візок, конструкція, динамічніпоказники, швидкість

Анотація

Продуктивність вагона безпосередньо пов'язана з вантажопідйомністю, яка залежить в першу чергу від допустимої осьової навантаження. У зв'язку з цим вибір максимально допустимої осьової навантаження – найважливіший фактор, що визначає техніко-економічні характеристики проектованих вагонів. Питання про величину допустимої осьової навантаження обговорюється багато десятиліть. Для вирішення цього завдання необхідний комплексний підхід, пов'язаний як з поліпшенням ходових якостей вагонів, так і завершенням підготовки колії та штучних споруд до звернення вантажних поїздів з осьовими навантаженнями 25 тс.

Найбільш інноваційними є візки моделі 18-4129 і 18-9817, які є результатом модернізації візка 18-100. Візок моделі 18-9817 являє собою спільну розробку американської компанії ASF Keystone і української Промислово-інвестиційної групи «ІнтерКарГрупп». У візку були використані конструктивні рішення і технології, застосовані в візку моделі Motion Control, яка успішно експлуатується на залізницях США і Канади. У буксових отворах бічної рами встановлені адаптери «AdapterPlus» з полімерної прокладанням. Застосування даного адаптера дозволить знизити знос коліс і рейок. Візок моделі 18-4129 розроблена ТОВ «Софія Інвест» (Україна). Рама візка виконана литий незамкненою конструкції. Для зменшення забігання бічних рам в конструкції візка застосовані діагональні зв'язку Шеффеля, що зменшують кут набігання коліс на рейки і, отже, - інтенсивність зносів гребенів колісних пар. Ресорне підвішування в візку моделі 18-4129 центральне одноступенчатое з фрикційними клиновими гасителями коливань. Порівняльний аналіз результатів дослідження показав: динамічні характеристики вагона на візках 18-4129 і 18-9817 в основному вище динамічних показників в порівнянні з візком 18-100; найкращі показники коефіцієнт вертикальної динаміки кузова і необрессоренних частин вагона у візків 18- 9817; найкращий показник коефіцієнта горизонтальної динаміки кузова, а також рамні сили у візків 18-4129; прискорення кузова вагона у вертикальній площині у візків 18-9817 і 18-4129 приблизно однакові, а в горизонтальній - менше у візків 18-4129 за винятком швидкостей понад 100 км/год; найкращий показник коефіцієнта запасу стійкості колеса від сходу з рейок для навантаженого режиму у візків 18-4129 у всьому діапазоні швидкостей руху, а в порожньому стані для швидкостей менше 90 км/год.

Посилання

Бороненко Ю. П. Инновационный грузовой подвижной состав железных дорог и его высокотехнологичное производство. Наука и транспорт. № 3. 2012. С. 18-20.

Н.А.Бочкарев. Тележка грузового вагона, переход к новому поколению. «Железнодорожный транспорт» №7. 2006. С. 53-55.

Ю.П. Бороненко. Тележка с повышенной осевой нагрузкой. «Железнодорожный транспорт» №10. 2008. С. 50-53.

Бороненко Ю. П., Третьяков А. В., Зимакова М. В. Оценка возможности и эффективности повышения осевых нагрузок грузовых вагонов. Вестник института проблем естественных монополий: техника железных дорог. 2017. Номер 1 (37). С. 32-37.

Фомін О.В. Варіаційне описання конструктивних виконань вантажних вагонів Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту : Серія «Транспортнісистеми і технології». Київ: ДЕТУТ, 2015. Вип. 26-27. С. 137-147.

Фомін О.В. Розробка методики впровадження різних профілів в якості складових елементів несучих систем вантажних вагонів Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Харків. 26. 2012. С. 29-33.

Кельріх М. Б. Структурно-функціональне описання конструкції модуля кузова сучасних універсальних напіввагонів. Вісник Східноукраїнського національного університетуім. В. Даля. Луганськ: СНУ ім. В. Даля. № 2. 2014. С. 210.

Макаренко М. В. Комплексний аналіз економічного ефекту від життєвого циклу сучасного напіввагону. «Залізничний транспорт України». К.: ДНДЦ УЗ. №. 5. 2014. С. 107.

РД 24.050.37-90 Вагоны грузовые и пассажирские. Методы испытаний напрочность и ходовые качества. М., ВНИИВ, 1990.

РД 24.050.37-95 Вагоны грузовые и пассажирские. Методы испытаний напрочность и ходовые качества. М., ГосНИИВ, 1995.

Анисимов П.С. Испытания вагонов: Монография. М.: Маршрут, 2004. 197 с.

Протокол № 743 від «28» січня 2008 р. Попередніх випробувань (ходові динамічні та ходові
міцнісні випробування) дослідних зразків двовісного візка моделі 18-4129 та 18-4129-01 з вагоном моделі 12-9745-01. ДП «УкрНДІВ».

Протокол № 812 від 06 жовтня 2008 р. Попередніх випробувань (на міцнісь і порівняльні ходові динамічні) напіввагона моделі 12-9791 (Тележка модели 18-9817 это совместная разработка американской компании ASF Keystone и украинской Промышленно-инвестиционной группы «ИнтерКарГрупп)). ДП «УкрНДІВ»

Нормы для расчета и проектирования новых и модернизируемых вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). ВНИИВ-ВНИИЖТ. М.,1983 с изм. и доп.

Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). ГосНИИВ-ВНИИЖТ. М., 1996 с изм. и доп.

Опубліковано
2019-06-06
Як цитувати
Розділ
Техніка і технології

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##