Analysis of the effect of electric component on the indicators of the quality of traction system of electrical supply

Authors

  • S. Goolak
  • E. Yermolenko
  • D. Zaika

Keywords:

indicators of electric power quality, traction system of power supply, traction drive, auxiliary drive

Abstract

The article describes and substantiates characteristics of electric power quality parameters that influence the work of traction and auxiliary drives of electric railroad rolling stock. It is analyzed how traction and auxiliary drives of an electromotive force influence on each of the parameters of electric power of the traction power supply system. It is shown how the work of electric drives affects the random nature of processes occurring in the traction power system of railways. The methodology of calculation of the allowable contribution of consumers for the indicators of electricity quality, as well as the actual contribution of distortions of consumers in the system of traction power supply is given. For such indicators of electric power quality as deviation of voltage and frequency and distortion of the nonsinusoidality of the voltage curve for electric lines of the VL-80 series, allowable consumer inputs and actual consumption inputs are calculated, taking into account the distortion of these indicators by other consumers of electric power. Calculations were made taking into account the random nature of the electromagnetic processes occurring in the traction power system, and provided that the probability of output of the quality index with allowable limits is 0.95. Measures to reduce the impact of these drives on the power quality parameters of the traction power supply system are proposed.a

References

Сиченко В. Г. Вплив електроенергетичних процесів у системах тягового електропостачання наякість електричної енергії. Гірнича електромеханіка та автоматика, зб. наук. пр. Дніпропетровськ,2015. Вип. 94. С. 25—30.

Сиченко В. Г., Саєнко Ю . Л., Босий Д. О. Якість електричної енергії у тягових мережахелектрифікованих залізниць: монографія. Дніпропетовськ: Вид-во ПФ "Стандарт - CepBic", 2015. 344 c.

Kale S. E., Joshi K. D. Railway Traction System: Current Status and Apportunities //Int. J. Elect. Eng. 2017. Vol. 10. №. 1. Р. 47-56. ISSN 0974-2158.

Salah F. et al. Impact of electric vehicles on distribution substations: A Swiss case study //AppliedEnergy. 2015. Vol. 137. Р. 88-96. doi.org/10.1016/j.apenergy.2014.09.091.

Schuller A., Flath C . M., Gottwalt S. Quantifying load flexibility of electric vehicles for renewableenergy integration//Applied Energy. 2015. Vol. 151. Р. 335-344. doi.org/10.1016/j.apenergy.2015.04.004.

Douglas H. et al. An assessment of available measures to reduce traction energy use in railwaynetworks//Energy Conversion and Management. 2015. Vol. 106. Р. 1149-1165.doi.org/10.1016/j.enconman.2015.10.053.

Gonzбlez-Gil A., Palacin R., Batty P. Optimal energy management of urban rail systems: Keyperformance indicators//Energy Conversion and Management. 2015. Vol. 90. P. 282-291. - doi.org/10.1016/j.enconman.2014.11.035.

Yang X. et al. A survey on energy-efficient train operation for urban rail transit //IEEE Transactions onIntelligent Transportation Systems. 2016. Vol. 17. №. 1. P. 2-13. doi: 10.1109/TITS.2015.2447507. ISSN:1558-001.

Железко Ю. Потери электроэнергии. Реактивная мощность. Качество электроэнергии:Руководство для практических расчетов. Litres. 2018. 456 с. ISBN 978-5-93196-958-

Milešević B., Uglešić I., Filipović-Grčić B. Power quality analysis in electric traction system withthree-phase induction motors//Electric Power Systems Research. 2016. Vol. 138. P. 172-179. doi;10.1016/j.epsr.2016.02.027.

Гулак С. О., Єрмоленко Е. К. Модель системи Тягова підстанція–контактна мережа–тяговийпривід електровоза серії ВЛ-80 Т, К//Збірник наукових праць Державного економіко-технологічногоуніверситету транспорту. Серія: Транспортні системи і технології. 2016. №. 28. С. 99-109.

Гулак С. О., Єрмоленко Е. К. Розробка математичної моделі для дослідження роботи приводу
допоміжних машин електровозів серій вл-80т, к, що працюють в несинусоїдальному танесиметричному режимах //Вісник (Visnik). 2018. С. 80. ISSN 1998-7927.

Goolak S. Методичні рекомендації щодо застосування моделі фізичних процесів у трифазномуасинхронному двигуні //Тр анспортні системи і технології. 2018. Т. 1. №. 32. С. 4-13. DO I: https://doi.org/10.32703/2617-9040-2018-32-1-4-13

Published

2019-06-06

How to Cite

Goolak, S., Yermolenko, E., & Zaika, D. (2019). Analysis of the effect of electric component on the indicators of the quality of traction system of electrical supply. Transport Systems and Technologies, 1(33), 156–170. Retrieved from https://tst.duit.in.ua/index.php/tst/article/view/160

Most read articles by the same author(s)