ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРСПЕКТИВНИХ МЕТОДІВ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ГАЛЬМУВАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ЕКСПЕРТНОГО ОЦІНЮВАННЯ

  • M. Gorbunov
  • O. Prosvirova
  • M. Kovtanets
  • E. Kravchenko
Ключові слова: залізничний транспорт, експертне оцінювання, гальмова сис-тема, енергоефективність.

Анотація

Висвітлюються результати дослідження з визначення ефективних методів підвищення експлуатаційних характеристик залізничних гальмових систем з ви-користанням експертного оцінювання. Розглядаються такі інноваційні методи підвищення ефективності гальмової системи сучасного рухомого складу: приму-сова подача повітря в контакт трибоелементів; примусова подача повітря, тем-пература якого регулюється залежно від умов та режимів експлуатації; застосу-вання колодок з порофоровими вставками; застосування колодок з ребрами охоло-дження; застосування гальмових накладок зовнішня поверхня яких виконана з те-плорозсіюючого матеріалу; подача в зону контакту трибоелементів активаторів тертя; застосування гальмових елементів, в конструкції яких передбачені фазові переходи. Залізнична гальмова система – це складна технічна система, якість фу-нкціонування якої визначається багатьма критеріями: функціональними, надійні-сними, вартісними, енергетичними, ресурсними, тимчасовими, технічними, соці-альними, екологічними тощо.
Створення гальмових елементів є багатокритеріальною, статистичною, не-детермінованою задачею прийняття рішення. Серед варіантів конструктивного виконання та методів покращення експлуатаційних характеристик, необхідно ви-бирати найефективніші. Методи експертних оцінок передбачають організацію ро-боти з фахівцями-експертами з обробки їхніх думок, виражених у кількісній і/або якісній формі з метою підготовки інформації для особи, яка приймає рішення.

Посилання

1. Gorbunov N.I., Kravchenko K.A., Prosvirova O.V. Analiz tekhnichnykh rishen po pidvyschennyu ener-horozsiyuyuchoyi spromozhnosti elementiv halmovykh system [Analysis of technical solutions to improve energoresursu ability of braking systems], Vestnik of East-Ukrainian national University named after Volodymyr Dahl: in 2 p. p. 1. No. 18(207). Lugansk, VDEUNU, 2013. P. 57-61.
2. Gorbunov N.I., Kravchenko K.A., Nozhenko O.S., Prosvirova O.V. Tekhnichni rishennya po stabilizatsiyi temperatury fryktsiynykh elementiv halm [Technical solutions for temperature stabilization of the friction elements of the brakes], Gorbunov M. I., K. A. Kravchenko, A. S. Nozhenko, A. V. Prosvirov, Vestnik of East-Ukrainian national University named after Volodymyr Dahl No. 4(193). Lugansk, VDEUNU, 2013. P. 68 – 72.
3. Bar B. Modeli, algoritmi i programi inzheneriyi znan dlya priynyattya rishen v umovah imovirnisnih danih [Models, algorithms, and software engineering knowledge for decision-making under conditions of probabilistic data] B. Bar, Cand. dis.: 01.0.5.04; National Aerospace University named after N. Zhukovsky «Khai», Kharkov, 2000, 26 p.
4. Topal A. S. Modeli ta metodi avtomatizovanoyi pidtrimki priynyattya rishen schodo tehnologichnoyi pidgotovki skladalnogo virobnitstva v litakobuduvanni [Models and methods for automated decision support for the technological preparation of Assembly manufacture in Aeronautics] A. S. Topal, Cand. dis.: National Aerospace University named after N. Zhukovsky «Khai», Kharkov, 2006, 26 p.
5. Larichev O. I. Nauka i iskusstvo prinyatiya resheniy [Science and art of decision making] O. I. Larichev, M.: Nauka, 1979, 200 p.
6. Batishchev D.I. Metody optimalnogo proektirovaniya [Methods of optimal design] D. I. Batishchev, M.: Radio and communication, 1984, 248 p.
7. Issledovanie operatsiy [Operations research: In 2 volumes. Under the editorship of John.Modera, S., Elmaghraby.] – M.: Mir, 1981.Vol. 1: Mathematical foundations and mathematical methods. 712 p.
8. Fomin O.V. Analiz dotsilnosti zastosuvannia shestyhrannykh porozhnystykh profiliv v yakosti skladovykh elementiv nesuchykh system napivvahoniv [Analysis of the appropriateness of the use of hexagonal hollow profiles as components of the bearing systems of gondola cars] // Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu im. akademika V. Lazariana, Nauka ta prohres transportu, 2014, № 6 (54), pp. 146–153.
9. Fomin O.V., Gostra A.V. Varіacіjne opisannja konstruktivnih vikonan' vantazhnih vagonіv [Variations describe the structural designs of freight cars] // Proceedings of the State Economic and Technological University of Transport, Ministry of Education and Science of Ukraine series «Transport systems and technologies». – Kyiv: DETUT, 2015, Vyp.26-27, pp. 137 – 147.
10. Gorbunov M., Pistek V., Kovtanets M., Nozhenko O., Kara S., Kučera P. Research to improve traction and dynamic quality of locomotives / JVE International LTD. Vibroengineering Procedia, Sep 2017, Vol. 13, ISSN 2345-0533, pp. 159 – 164.
11. Gerlici J., Gorgunov M., Kravchenko K., Domin R., Kovtanets M., Lack T. Slipping and skidding occurrence probability decreasing by means of the friction controlling in the wheel-braking pad and wheel-rail contacts / Manufacturing Technology, April 2017, Vol. 17, No 2, pp. 179 – 186.

Література:

1. Горбунов М.І. Аналіз технічних рішень по підвищенню енергорозсіюючої спроможності елемен- тів гальмових систем / М.І. Горбунов, К.О. Кравченко, О.В. Просвірова // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля: в 2-х ч. Ч.1. – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2013. – № 18(207) – С. 57-61.
2. Горбунов М.І. Технічні рішення по стабілізації температури фрикційних елементів гальм / М.І. Горбунов, К.О. Кравченко, О.С. Ноженко, О.В. Просвірова // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля.– Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2013 – № 4(193) – С. 68 – 72.
3. Бар Б. Моделі, алгоритми і програми інженерії знань для прийняття рішень в умовах імовірнісних даних /Борис Бар/ автореф. дис… канд. техн.: 01.0.5.04; Національний аерокосмічний університет імені М.Є. Жуковського «ХАІ». – Харків, 2000. − 26 с.
4. Топал А.С. Моделі та методи автоматизованої підтримки прийняття рішень щодо технологічної підготовки складального виробництва в літакобудуванні / А.С. Топал // автореф. дис… канд. техн.: 05.13.06; Національний аеро-космічний університет ім. М.Є. Жуковського «ХАІ». – Харків, 2006.
5. Ларичев О.И. Наука и искусство принятия решений / О.И. Ларичев / – М.: Наука, 1979 – 200 с.
6. Батищев Д.И. Методы оптимального проектирования/Д.И. Батищев //–М.: Радио и связь, 1984.–248 с.
7. Исследование операций: В 2-х томах; Пер. с англ. / Под редакцией Дж. Моудера, С. Элмаграби. – М.: Мир, 1981.–Т. 1: Математические основы и математические методы. –712 с.
8. Фомін О.В. Аналіз доцільності застосування шестигранних порожнистих профілів в якості складових елементів несучих систем напіввагонів/ О.В. Фомін // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровсь-кого національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна: науковий журнал. – Дніпропетровськ: ДНУЗТ ім. В. Лазаряна, 2014. – Вип. 6(54). – С. 146-153.
9. Фомін О.В. Варіаційне описання конструктивних виконань вантажних вагонів/ О.В. Фомін, А.В. Го-стра // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту Міністерства освіти і науки України: Серія «Транспортні системи і технології». – Київ: ДЕТУТ, 2015. – Вип. 26 – 27. – С. 137-147.
10. Gorbunov M. Research to improve traction and dynamic quality of locomotives / Mykola Gorbunov, Vaclav Pistek, Maksym Kovtanets, Olena Nozhenko, Sergii Kara, Pavel Kučera // JVE International LTD. Vibroengineering Procedia. – 2017. – Vol. 13, ISSN 2345-0533. – P. 159-164.
11. Gerlici J. Slipping and skidding occurrence probability decreasing by means of the friction controlling in the wheel-braking pad and wheel-rail contacts / J. Gerlici, M. Gorgunov, K. Kravchenko, R. Domin, M. Kovtanets, T. Lack // «Manufacturing Technology». April 2017, Vol. 17, No 2. – p. 179-186.

Опубліковано
2018-01-25
Розділ
Техніка і технології

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##