ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ДЛЯ УТОЧНЕНОЇ ОЦІНКИ ГАЛЬМІВНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ВАНТАЖНИХ ВАГОНІВ

  • O. Safronov
Ключові слова: гальмівна ефективність, вантажний вагон, комп’ютерне моделювання, математичне моделювання, гальмівний шлях

Анотація

Описано новий підхід до оцінювання результатів експериментальних досліджень гальмівної ефективності вантажних вагонів, що базується на реалізації інформаційної моделі у вигляді диференційного рівняння руху вагона при гальмуванні і дослідженні процесів гальмування методами комп’ютерного моделювання. Наведено математичні моделі, що враховують основні характеристики гальмової системи.

Посилання

1. Vasilkov, Y.V., Vasilkova, N.N. (2002). Computer technology computing in mathematical modeling. Finances and Statistics, Moscow (In Russian).
2. Neimark, Y.I. (2004). Mathematical models in natural science and engineering. N. Novgorod, Nizhny Novgorod University Publishing (In Russian).
3. Grebenyuk, P. (2004). Rules of braking calculations. Intext (In Russian).
4. Inozemtsev, V.G, Grebenyuk, P.T. (1971). Norms and methods of calculating automatic brakes. Moscow, Transport Publishing (In Russian).
5. Grebenyuk, P., Dolganov, A., & Skvortsova, A. (1987). Traction calculations. Transport Publishing (In Russian).
6. Vodyannikov, Y. Y., Pavlov, S.А.,& Mozheiko, A.E., Donchenko, D.A. (2013). Accounting for transient braking processes of passenger cars with shoe brakes. Collection of research papers ―Railbound rolling stock‖. Kremenchuk, DP―UkrNDIV‖ Publishing. 9, 63-70. (In Ukrainian).
7. Vodyannikov, Y. Y., Svistun, S.M., & Makeeva, E.G. (2014). Methodology for recalculating the braking efficiency of a single wagon for the braking efficiency of a train. Railway Transport Magazine, 2, 27-37 (In Ukrainian).
8. Vodiannykov, Y.Y., Safronov, O.M., & Sheleiko, T.V. (2012). The temperature effect on the friction coefficient of a composition brake shoe. Lugansk, Visnic of the Volodymyr Dahl East-Ukrainian National University, 5, part 1, 50-55(In Ukrainian).
9. Vodiannykov, Y.Y., Safronov, O.M.,& Yalanskyi, M.I., Piatakov, O.O. (2009). Experimental research on determination of the friction coefficient value. Magazine "Rolling stock fleet", 9-10, 16-17(In Ukrainian).
10 Vodiannikov, Y.Y., Sheleiko, T.V., & Safronov, O. M. (2010) Mathematical processing of the bench tests results of the disk brake block. Collection of research papers ― Railbound rolling stock ‖. Kremenchuk, DP "UkrNDІV" Publishing, 2(In Ukrainian).
11. Vodiannikov, Y.Y., Safronov, O.M. & Svystun, S.M. (2014). Influence of the filling time of the brake cylinder with compressed air on the braking efficiency of a passenger car., Railway Transport of Ukraine. 5, 3-8 (In Ukrainian).
12. Safronov, O. M. (2010). Improvement of the brake efficiency of passenger cars by improving the processes of functioning of disc brakes: Abstract ... k. tech Sciences, specialty: 05.22.07. Rolling stock of railways and traction of trains. Kyiv. State. Enterprise "State Research Center of Railway Transport of Ukraine".
13. Vodyannikov, Y.Y., Safrоnov, A.M., & Makeeva, E.G. (2017). Methodology of computational and experimental studies of the braking efficiency of passenger cars using mathematical models and computer-aided modeling: monograph. Kremenchug, house GP ―UkrNIIV‖ Publishing (In Russian).
14. Ibragimov, N. Kh. (2007). Practical course of differential equations and mathematical modeling. Classic and new methods. Nonlinear mathematical models. Symmetry and invariance principle. Transl. from English.by I. S. Emelyanova. Nizhny Novgorod. N. I. Lobachevsky State University of Nizhny Novgorod Publishing (In Russian).
15. Kopchenova, N.V., Maron, I.A. (1972). Computational mathematics: worked examples and problems. Moscow, Science Publishing (In Russian).
16. ЦШ-0001 (2008). Signaling instruction on Ukrainian railways, Kyiv (In Ukrainian).

Література:

1. Васильков Ю.В. Компьютерные технологии вычислений в математическом моделировании: / Ю.В., Васильков, Н. Н. Василькова. – М.: «Финансы и статистика», 2002. – 256 с.
2. Неймарк Ю. И. Математические модели в естествознании и технике. / Ю. И. Неймарк – Н. Новгород: Изд-во Нижегород. Ун-тв, 2004. – 401 с.
3. Гребенюк П. Правила тормозных расчетов. М. / П. Гребенюк. – М.:«Интекст», 2004 – 112 с.
4. Иноземцев В.Г. Нормы и методы расчета автотормозов. // В.Г. Иноземцев, П.Т.Гребенюк. – М.: Из-во «Транспорт», 1971. – 57 с.
5. Гребенюк П. Тяговые расчеты /// П. Гребенюк, А. Долганов, А. Скворцова. – М.:«Транспорт», 1987. – 272 с.
6. Водянников Ю. Я. Учет переходных процессов торможения пассажирских вагонов с колодочными тормозами / Ю. Я. Водянников, С.А. Павлов, А.Е. Можейко, Д.А. Донченко // Збірник наукових праць «Рейковий рухомий склад». – вип. 9. – Кременчук: ДП «УкрНДІВ», 2013. – 63 –70 с.
7. Водянников Ю. Я. Методология пересчета тормозной эффективности одиночного вагона на тормозную эффективность поезда / Ю. Я. Водянников, С.М.Свистун, Е.Г.Макеева // Залізничний транспорт. – № 2/2014. – С. 27 – 37.
8. Водянников Ю.Я. Влияние температуры на коэффициент трения композиционной колодки / Ю.Я. Водянников, А.М. Сафронов, Т.В. Шелейко // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. – Луганськ, 2012. – Вип. № 5 (176), частина 1. – С. 50-55.
9. Водянников Ю.Я. Експериментальні дослідження з визначення величини коефіцієнта тертя / Ю.Я. Водянников, О.М. Сафронов, М.І. Яланський, О.О. Пятаков // Збірник наукових праць «Рейковий рухомий склад». – Кременчук. – ДП «УкрНДІВ», 2009. – Вип. 1. – С. 30-35. Журнал «Вагонный парк». – Вип. № 9-10/2009. – С. 16-17.
10. Водянников Ю.Я. Математическая обработка результатов стендовых испытаний тормозного блока дискового тормоза / Ю.Я. Водянников, Т.В. Шелейко, О.М. Сафронов // Збірник наукових праць «Рейковий рухомий склад». – Кременчук. – ДП «УкрНДІВ», 2010. – Вип. 2.
11. Водянников Ю.Я. Влияние времени наполнения тормозного цилиндра сжатым воздухом на тормозную эффективность пассажирского вагона / Ю.Я. Водянников, А.М. Сафронов, С.М. Свистун // Залізничний транспорт України. – Київ, 2014. – Вид. 5. – С. 3-8. 12. Сафронов, О. М. Підвищення гальмівної ефективності пасажирських вагонів шляхом удосконалення процесів функціонування дискових гальм: автореферат...к. техн. наук, спец.: 05.22.07 – рухомий склад залізниць та тяга поїздів / Сафронов О. М. – К. : Держ. підприємство «Держ. науководослідний центр залізничного транспорту України, 2010. – 20 с.
13. Водянников Ю.Я. Методология расчетныхх и эксперементальных исследований тормозной эффективности пасажирських вагонов с применением математических моделей и комп‘ютерного моделирования : монография /Ю.Я. Водянников, А.М. Сафрнов, Е.Г. Макеева – Кременчуг, издательство ГП «УкрНИИВ», 2017. – 287 с.
14. Ибрагимов Н.Х. Практический курс дифференциальных уравнений и математического моделирования. Классические и новые методы. Нелинейные математические модели. Симметрия и принцип инвариантности. / Н.Х. Ибрагимов ; перевод с англ. И. С. Емельяновой. – Нижний Новгород: Издательство нижнегородского госуниверситета им. Н. И. Лобачевского, 2007 – 421 с.
15. Н.В. Копченова. Вычислительная математика в примерах и задачах / Н.В. Копченова, И.А. Марон – М.: Из-во «Наука», 1972 г. – 367. 16. ЦШ-0001. Інструкція з сигналізації на залізницях України. – Київ, 2008.

Опубліковано
2018-12-23
Розділ
Математичне моделювання

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##